Kwestura
ul. Micha?a Oczapowskiego 2, 10-719 Olsztyn
sekretariat: tel. +4889 523-34-61; fax 523-42-00
kod ewidencji korespondencji: 90-0800; kod finansowy: 9008
Kwestor
Kwestor Zofia Narkowicz
tel. +4889 523-36-84, 523-34-61
Z-cy kwestora
mgr Gra?yna Buczy?ska tel. +4889 523-33-69
mgr in?. Jadwiga Cierach tel. +4889 523-49-68, 523-43-68
Sekcja Obs?ugi P?atno?ci Zagranicznych
ul. Micha?a Oczapowskiego 2, pok. 202, 10-719 Olsztyn
fax 523-34-61; fax:523-42-00
kod ewidencji korespondencji: 90-0800; kod finansowy: 9008
Samodzielna ksi?gowa
mgr in?. Wioletta Saczuk tel. +4889 523-34-61
Ksi?gowa
mgr Joanna Zawistowska tel. +4889 523-34-61
Sekcja Obs?ugi P?atno?ci Zagranicznych:
1) dokonywanie polece? przelewu w walutach obcych,
2) otwieranie nowych rachunków bankowych,
3) przygotowuje do ksi?gowania wyci?gi dotycz?ce kart p?atniczych,
4) sporz?dzanie wniosków o za?wiadczenia o nie zaleganiu z p?atno?ci? podatków i sk?adkami ZUS,
5) prowadzi obs?ug? administracyjn? Kwestora.
Pracownicza Kasa Zapomogowo-Po?yczkowa
ul. Jana Licznerskiego 4B, pok. 9, 10-724 Olsztyn
Samodzielna ksi?gowa
Halina Seredocha tel. +4889 523-39-51
Pracownicza Kasa Zapomogowo-Po?yczkowa prowadzi sprawy zwi?zane z:
1) udzielaniem po?yczek ze ?rodków gromadzonych w Kasie Zapomogowo-Po?yczkowej,
2) realizacj? po?yczek mieszkaniowych z zak?adowego funduszu ?wiadcze? socjalnych.
Zast?pca Kwestora
ds. Bada? Naukowych i Programów Zagranicznych
Z-ca kwestora mgr Gra?yna Buczy?ska tel. +4889 523-33-69
Dzia? Kontroli Dowodów Finansowo-Ksi?gowych
ul. Micha?a Oczapowskiego 2, pok. 11, 04
Kierownik
mgr in?. Sabina Kisiel tel. +4889 523-47-33
Samodzielne ksi?gowe
mgr Ewa ?azowska tel. +4889 523-47-33
Beata Mieszkowska tel. +4889 523-33-45
lic. Danuta Sadowska tel. +4889 523-33-45
Ksi?gowa
mgr Katarzyna Czarnecka tel. +4889 523-33-45
Starsi referenci
mgr Magdalena Ga?ka tel. +4889 523-33-45
Ewa Fr?ckiewicz tel. +4889 523-33-45
Dzia? Kontroli Dowodów Finansowo-Ksi?gowych:
1) dokonuje cenzury rachunków, faktur i rozrachunków pieni??nych pod wzgl?dem formalno-rachunkowym oraz zgodno?ci z aktualnymi ?ród?ami finansowania,
2) nadzoruje prawid?owo?? obiegu zewn?trznych dokumentów ksi?gowych,
3) dokonuje p?atno?ci z?otówkowych wynikaj?cych z zobowi?za? Uniwersytetu, z wyj?tkiem wynagrodze?, projektów finansowanych ze ?rodków pochodzenia zagranicznego, z zachowaniem obowi?zuj?cych terminów oraz prowadzi ich rejestr,
4) dokonuje p?atno?ci z?otówkowych wynikaj?cych z zobowi?za? publiczno-prawnych,
5) kontroluje stan ?rodków zgodnie ze ?ród?ami finansowania,
6) analizuje obroty i salda poszczególnych rachunków bankowych,
7) dokonuje rozlicze? krajowych podró?y s?u?bowych.
Sekcja ds. Rozlicze? Dzia?alno?ci Badawczej i Zleconej
ul. Micha?a Oczapowskiego 2, pok. 219 i 220
Kierownik
Alina Stankiewicz tel. +4889 523-37-88
Samodzielne ksi?gowe
Halina Bluszcz tel. +4889 523-33-86
Lidia Szarejko tel. +4889 523-33-86
Ksi?gowa
mgr Urszula Szulborska tel. +4889 523-37-88
Sekcja Rozlicze? Dzia?alno?ci Badawczej i Zleconej:
1) ewidencjonuje umowy, aneksy do umów, protoko?y, zlecenia, kosztorysy itp. z zakresu:
a) bada? naukowych,
b) konferencji, sympozjów i szkole?,
c) ekspertyz i us?ug naukowo-badawczych,
d) studiów podyplomowych.
2) prowadzi dokumentacj? formalno-prawn? i finansow? z zakresu prac i zada? wymienionych w pkt.1,
3) wprowadza do ewidencji ksi?gowej nowe miejsca powstawania kosztów i przychodów dotycz?ce nowych tematów oraz dokonuje blokady zada? zako?czonych i rozliczonych w zakresie wymienionym w pkt. 1,
4) dokonuje ksi?gowa? zatwierdzonych dokumentów,
5) analizuje ewidencj? syntetyczn? i analityczn? kosztów i przychodów zada? wymienionych w pkt. 1 oraz uzgadnia j? z kierownikami tematów,
6) sporz?dza kalkulacje wynikowe prac naukowo-badawczych i pozosta?ych zada? w oparciu o kosztorysy i faktycznie poniesione koszty wynikaj?ce z ewidencji ksi?gowej oraz uzgadnia je z kierownikami tematów,
7) wystawia faktury ko?cowe lub etapowe w oparciu o protoko?y zdawczo-odbiorcze i przesy?a je zleceniodawcom,
8) analizuje ewidencj? ilo?ciow? aparatury specjalnej oraz dokonuje jej rozliczenia po zako?czeniu tematu naukowo-badawczego,
9) przyjmuje wnioski o dodatkowe wynagrodzenie, umowy zlecenia, umowy o dzie?o i rachunki do tych umów w zakresie zada? wymienionych w pkt. 1, sprawdza je pod wzgl?dem formalno-rachunkowym oraz przedk?ada do zatwierdzenia,
10) kontroluje koszty wynagrodze? w zakresie ustalonych limitów,
11) dokonuje rozliczenia tematów badawczych i innych zada? wymienionych w pkt. 1 po zako?czeniu roku oraz przygotowuje informacje finansowe w tym zakresie,
12) sporz?dza sprawozdania rzeczowo-finansowe z realizacji zada? naukowo-badawczych dla potrzeb Ministerstwa i GUS,
13) przechowuje dokumenty formalno-prawne i finansowe dotycz?ce prac i zada? wynikaj?cych z zakresu dzia?ania sekcji.
Sekcja ds. Rozlicze? Podatku VAT
ul. Micha?a Oczapowskiego 2, pok. 211
Starsi referenci
in?. Izabela Wysocka tel. +4889 523-47-34
mgr Joanna Wasiak tel. +4889 523-47-34
Sekcja ds. Rozlicze? Podatku VAT:
1) analizuje i koryguje rejestry zakupu i sprzeda?y,
2) analizuje i koryguje rejestry zakupu i sprzeda?y,
3) dokonuje miesi?cznego rozliczenia podatku VAT,
4) sporz?dza miesi?czne deklaracje VAT-7 i korekty tych deklaracji,
5) analizuje konto „Rozrachunki z tytu?u podatku VAT”,
6) analizuje konto „Rozrachunki zagraniczne”,
7) kontroluje obowi?zki uczelni w zakresie sporz?dzania deklaracji INTRASTAT,
8) dokonuje rozlicze? s?u?bowych podró?y zagranicznych,
9) obs?uguje rezerwow? kas? fiskaln?,
10) prowadzi obs?ug? internetowego konta banku BG? S.A,
11) ksi?guje wyci?gi bankowe z BG? S.A,
12) dokonuje analizy rozrachunków z tytu?u konferencji, szkole?, studiów podyplomowych,
13) wystawia faktury, noty koryguj?ce i noty obci??eniowe,
14) administruje programem finansowo-ksi?gowym,
15) przechowuje dokumenty dotycz?ce prac i zada? wynikaj?cych z dzia?ania sekcji.
Sekcja Rozlicze? Funduszy Strukturalnych i Programów Zagranicznych
ul. Micha?a Oczapowskiego 2, pok. 212,213
Kierownik
mgr Edyta Fafi?ska tel. +4889 523-41-05
Samodzielne ksi?gowe
Edyta Chabowska tel. +4889 523-35-33
lic. Anna Mierzejewska tel. +4889 523-47-34
lic. Katarzyna Niemyjska tel. +4889 523-41-05
mgr Anna Reszczy?ska tel. +4889 523-35-33
Sekcja Rozlicze? Funduszy Strukturalnych i Programów Zagranicznych:
1) ewidencjonuje umowy, aneksy do umów oraz archiwizuje dokumenty z zakresu:
a) projektów realizowanych w ramach Funduszy Strukturalnych,
b) projektów finansowanych ze ?rodków unijnych,
2) przyjmuje, kompletuje i dokonuje cenzury faktur , rachunków i umów cywilno-prawnych pod wzgl?dem formalno-rachunkowym i zabezpieczenia finansowego oraz przekazuje do zatwierdzenia,
3) kontroluje stan ?rodków finansuj?cych zakupy w zakresie zada? wymienionych w pkt.1,
4) nadzoruje prawid?owo?? obiegu zewn?trznych i wewn?trznych dokumentów potwierdzaj?cych poniesione koszty w zakresie zada? wymienionych w pkt.1,
5) dokonuje p?atno?ci wynikaj?cych z zobowi?za? uczelni w zakresie realizacji zada? wymienionych w pkt.1,
6) dokonuje rozlicze? zagranicznych wyjazdów s?u?bowych wszystkich pracowników Uniwersytetu,
7) dokonuje ksi?gowa? zatwierdzonych dokumentów wynikaj?cych z realizacji zada? wymienionych w pkt.1,
8) dokonuje refundacji poniesionych kosztów, poprzez obci??enie nimi odpowiednich rachunków bankowych,
9) dokonuje rozliczenia beneficjentów ostatecznych bior?cych udzia? w realizacji projektów finansowanych z Funduszy Strukturalnych,
10) przygotowuje sprawozdania finansowe z realizacji zada? wymienionych w pkt.1,
11) przygotowuje wnioski o p?atno?? oraz harmonogramy ich sk?adania,
12) analizuje wydatki zwi?zane z realizacj? projektów i uzgadnia je z kierownikami oraz harmonogramem realizacji projektu,
13) przechowuje w nale?yty sposób dokumenty formalno-prawne i finansowe dotycz?ce prac i zada? wynikaj?cych z zakresu dzia?ania sekcji.
Zast?pca Kwestora
ds. Finansowych
Z-ca kwestora mgr in?. Jadwiga Cierach
tel. +4889 523-49-68, 523-43-68
Dzia? Finansowo-Ksi?gowy
Kierownik mgr Ewa Ma?kiewicz tel. +4889 523-48-57
Sekcja Kas i Obs?ugi Finansowej Studentów
ul. Micha?a Oczapowskiego 2, pok. 2, 10-719 Olsztyn
Kierownik
mgr in?. Anna S?yszewska
tel. +4889 523-45-03
Samodzielny referent
mgr in?. Krystyna Kami?ska tel. +4889 523-43-54
Starsza ksi?gowa
Magdalena Rz?po?uch tel. +4889 523-44-05
Kasjerzy
Anna Bartkiewicz tel. +4889 524-62-30
Anna Sawicka tel. +4889 523-47-55
Joanna Litwinowicz tel. +4889 523-36-45
Sekcja Kas i Obs?ugi Finansowej Studentów:
1) prowadzi obs?ug? kasow? Uniwersytetu,
2) prowadzi analiz? kont rozrachunkowych studentów oraz uzgadnia salda,
3) wystawia dowody „kasa przyjmie” (KP) i zast?pcze dowody kasowe „kasa wyp?aci” (KW),
4) prowadzi ewidencj? druków ?cis?ego zarachowania.
Sekcja Ksi?gowo?ci
ul. Micha?a Oczapowskiego 2, pok. 201, 10-719 Olsztyn
Kierownik
mgr Mariola Groszek
tel. +4889 523-37-45
Samodzielna ksi?gowa
Ewa Dominiak tel. +4889 523-37-45
Sekcja Ksi?gowo?ci
1) dokonuje wst?pnej kontroli dokumentów finansowo-ksi?gowych,
2) ksi?guje dokumenty finansowe Uniwersytetu,
3) prowadzi analityczn? i syntetyczn? ewidencj? komputerow?,
4) dokonuje rozlicze? i prowadzi kontrol? finansow? rozrachunków z dostawcami i odbiorcami,
5) dostarcza danych do sporz?dzania planu rzeczowo – finansowego.
Sekcja Ewidencji i Windykacji Nale?no?ci
ul. Micha?a Oczapowskiego 2, pok. 201, 10-719 Olsztyn
Kierownik
mgr Maria Faliszewska
523-42-43
Samodzielne ksi?gowe
Ma?gorzata Ko?ci?ska tel. +4889 523-42-43
Wioletta Lipczy?ska-Orzechowska tel. +4889 523-42-43
mgr Magdalena Markowska tel. +4889 523-37-45
Sekcja Ewidencji i Windykacji Nale?no?ci prowadzi sprawy w zakresie:
1) ewidencjonowania obrotów zarejestrowanych za pomoc? kas fiskalnych,
2) ewidencjonowania punktów kasowych i ich kontrol?,
3) gospodarki czekami i wekslami,
4) analizy kont rozrachunkowych pracowników oraz uzgadnia salda,
5) rozliczania zwi?zane z rachunkami zagranicznymi,
6) rozliczania sk?adek PFRON i sporz?dzanie deklaracji miesi?cznych i rocznych.
Dzia? P?ac
ul. Micha?a Oczapowskiego 2, pok. 4-6, 10-719 Olsztyn
Z-ca kierownika
Jolanta Zalewska-Zieli?ska tel. +4889 523-49-68
Administrator systemu p?acowo-kadrowego
mgr Dariusz Joniec tel. +4889 523-37-01
Samodzielne ksi?gowe
Irena Andrzejewska tel. +4889 523-33-68
Teresa Paluch tel. +4889 523-45-02, 523-45-44
Jadwiga ?ejmo tel. +4889 523-37-01
Samodzielni referenci
Barbara Bejnar tel. +4889 523-45-02, 523-45-44
Barbara Chroboczek tel. +4889 523-45-02, 523-45-44
Bo?ena D?browska tel. +4889 523-45-02, 523-45-44
Janina Starczyk tel. +4889 523-33-68
Starszy referent
Marta Tomczykowska tel. +4889 523-44-89
Referenci
Ma?gorzata Abramczyk tel. +4889 523-33-68
Iwona Deliga tel. +4889 523-33-68
mgr in?. Agnieszka Idzikowska tel. +4889 523-37-01
Dzia? P?ac:
1) prowadzi sprawy zwi?zane z realizacj? wyp?at wynagrodze? z tytu?u umów o prac?, umów o dzie?o i umów zlece? oraz zasi?ków ZUS,
2) dokonuje rozlicze? nale?no?ci z tytu?u wykorzystywania prywatnych samochodów pracowników do celów s?u?bowych,
3) dokonuje kontroli formalno – rachunkowej dokumentów finansowych stanowi?cych podstaw? wyp?at wynagrodze? i zasi?ków ZUS,
4) przeprowadza weryfikacj? uprawnie? do zasi?ków rodzinnych w obowi?zuj?cych terminach,
5) sporz?dza listy p?ac dla pracowników i osób spoza Uniwersytetu, miesi?czne zestawienia wynagrodze? oraz rozdzielników p?ac osobowych,
6) przeprowadza analiz? funduszu p?ac i sporz?dza bie??ce informacje o wykorzystaniu ?rodków na wynagrodzenia osobowe,
7) prowadzi sprawy zwi?zane z rozliczeniem podatku dochodowego od osób fizycznych oraz sporz?dza deklaracje podatkowe dla urz?du skarbowego,
8) dokonuje rozlicze? sk?adek na ubezpieczenia spo?eczne i sporz?dza deklaracje ZUS,
9) dokonuje potr?ce? z wynagrodze?:
a. nale?no?ci z tytu?ów egzekucyjnych,
b. po?yczek mieszkaniowych,
c. sk?adek zwi?zkowych na podstawie deklaracji z?o?onej przez pracownika,
d. innych nale?no?ci Uniwersytetu,
10) sporz?dza sprawozdania w zakresie wyp?aconych wynagrodze? osobowych i bezosobowych,
11) prowadzi dokumentacj? emerytalno-rentow?,
12) sporz?dza polecenia przelewów zwi?zanych z rozliczeniem wynagrodze?,
13) sporz?dza miesi?czne informacje o wynagrodzeniu dla pracowników oraz wystawia za?wiadczenia dotycz?ce wysoko?ci wynagrodze? i zasi?ków,
14) dokonuje rozlicze? nale?no?ci z tytu?u umów-zlecenia i umów o dzie?o,
15) prowadzi ewidencj? wynagrodze? bezosobowych i honorariów.
Sekcja Ewidencji Maj?tku
ul. Micha?a Oczapowskiego 2, pok. 217,218, 10-719 Olsztyn
Kierownik
Janina Ka?u?na tel. +4889 523-35-40
Samodzielna ksi?gowa
Ró?a Tokarska tel. +4889 523-35-40
Referent
Anna Grabowska tel. +4889 523-35-40
Sekcja Ewidencji Maj?tku:
1) prowadzi ewidencj? ksi?gow?:
a. ?rodków trwa?ych, warto?ci niematerialnych i prawnych,
b. amortyzacji i umorze?,
c. inwestycji w?asnych,
d. ewidencj? ilo?ciowo-warto?ciow? maj?tku w rozbiciu na jednostki organizacyjne Uniwersytetu,
2) dokonuje rozliczenia przeprowadzanych w jednostkach organizacyjnych Uniwersytetu inwentaryzacji,
3) prowadzi ewidencj? pozabilansow? ilo?ciowo-warto?ciow? maj?tku b?d?cego w u?ytkowaniu Uniwersytetu z zakresu ?rodków trwa?ych, aparatury specjalnej oraz innych sk?adników maj?tku w rozbiciu na poszczególne jednostki organizacyjne,
4) uzgadnia okresowo stany ilo?ciowo-warto?ciowe sk?adników maj?tku z poszczególnymi jednostkami organizacyjnymi Uniwersytetu,
5) prowadzi ewidencj? ilo?ciowo-warto?ciow? magazynów, dekretuje dowody magazynowe, rozlicza oraz sprawdza je pod wzgl?dem formalnymi i rachunkowym. Uzgadnia ewidencje ksi?gow? z ewidencja prowadzon? w magazynach,
6) ksi?guje wewn?trzne protoko?y zmian miejsca u?ytkowania ?rodków trwa?ych,
7) nalicza amortyzacj? i umorzenia ?rodków trwa?ych,
8) prowadzi ewidencj? pozabilansow? aparatury zakupionej na potrzeby dzia?alno?ci badawczej,
9) dokonuje przeksi?gowa? z ewidencji pozabilansowej do ewidencji ?rodków trwa?ych sk?adników rzeczowego maj?tku trwa?ego po zako?czeniu umowy badawczej na podstawie protoko?ów zdawczo-odbiorczych,
10) dokonuje aktualizacji wyceny ?rodków trwa?ych,
11) sprawdza dokumenty przyj?cia ?rodka trwa?ego w porównaniu z fakturami lub rachunkami,
sporz?dza dokumenty przyj?cia do u?ytkowania ?rodków trwa?ych umarzanych jednorazowo w koszty na podstawie dokumentacji
informacj? wytworzono: |
Kwestura |
za tre?? odpowiada: |
Zofia Narkowicz |
data wytworzenia: |
13-07-2007 r. |
|